Suzuki SV650 Riders Forum banner
14,501 - 14,520 of 15,883 Posts
Ik heb overwogen om een TB-sync op mijn K9 te doen door de toevoerslangen van de ISC-module naar de TB te verwijderen. Vooral omdat ik me pas nu, na 6 jaar eigenaarschap, realiseer dat er luchtschroeven zijn voor het stationair luchtcircuit.

Ook de STV-positiesensor gecontroleerd en een weerstandswaarde van 1,56 tot 5,6 (of zoiets) gevonden. Het lijkt erop dat ik hem mogelijk ga afstellen als ik meer vrije tijd heb.

Pazzo-hendels geĂŻnstalleerd, tandwieldeksel gereinigd, koppelingsleiding gereinigd en gesmeerd, Rizoma zero 11 geĂŻnstalleerd en 100 mm van mijn yosh afgesneden.

Zet de STV-positiesensor zo in dat deze eerder opengaat. Trouwens, de K7+-sensor leest 1,08 - 5,05 k-Ohm over het zwarte en gele circuit. Door de gesloten waarde zo dicht mogelijk in te stellen op de 1,12 k-Ohm die in het boek wordt aanbevolen voor de belangrijkste TPS, werd 5,08 verkregen bij volledig open. Dat is toevallig de waarde van het open (referentie?) circuit bij het testen van de zwarte en rode draden. De motorfiets start en draait stationair goed, dus ik noem het een overwinning. Ter referentie: de oorspronkelijke waarden waren 1,62 - 5,58 k-Ohm en de kleppen staan na de startsequentie op 2,13 k-Ohm.

Vervolgens heb ik de synchroonstelling van mijn belangrijkste gasklepvlinders mechanisch gecontroleerd. Man, wat stonden ze verkeerd! Geen wonder dat ik zo'n slechte motortrillingen heb gehad. Dus ik heb ze mechanisch gesynchroniseerd en zal vervolgens met de luchtschroeven knoeien om ze zoveel mogelijk gelijk te trekken zonder de ISC-klep te kunnen vergrendelen.

Ik ontdekte dat je de uitgangsbuizen niet zomaar kunt loskoppelen en de helft van de slangopening kunt afplakken. Dat experiment mislukte met een stationair toerental van 2.500 tpm. Er is dus duidelijk veel restrictie die door de ISC gaat.

EDIT: Ik denk dat ik het heb gekraakt. Ik heb een pagina uit het FJR-boek gehaald en de luchtschroeven gereset. Ik heb ze helemaal ingedraaid, de positie met een stift gemarkeerd en ze beide 1,5 slag uitgedraaid. Vervolgens heb ik de gasklepvlinders in evenwicht gebracht met de motor op snelheid, in dit geval ~3.500 tpm. Ten slotte heb ik met de luchtschroef op het achterste gasklephuis alleen de balans bij stationair toerental ingesteld. Het draaien van de achterschroef had tegengestelde effecten tussen de gasklephuizen. De waarde achterin daalde, terwijl de voorkant omhoog kwam, en vice versa.

De resultaten waren minder trillingen bij stationair toerental, zoals waargenomen in de spiegels en handgrepen. Ook was cruisen van 3.000-5.000 tpm boterzacht, met merkbare trillingen die net boven de 5.000 begonnen.

Ik zal alles opnieuw doen om de sweet spot van 4.500-6.000 tpm te krijgen als ik kan. Dan zou mijn normale gebruik op de snelweg mooi en soepel moeten zijn.

Makkelijk deel; olie & filter vervangen. Moeilijk deel: uitzoeken waarom hij niet wilde starten toen ik klaar was.

De pluspool op de batterij kwam net genoeg los om het contact te verbreken als je op de knop drukte, en bleef toen helemaal dood. ... Die klootzak maakte me echt een paar minuten boos.

Hallo allemaal! Ik ben van plan een slip-on te plaatsen voor mijn SV uit 2002. Ik vroeg me gewoon af of de M4 slip-on op mijn motor past? Omdat er staat dat de slip-on een model uit 04 is. Alle adviezen worden gewaardeerd.

Image

Naar dit:
Image

Even ter info, er is een hoop info om je fiets van S naar N te brengen, maar heel weinig info om van N naar S te gaan, specifiek met de gaskabels. Ik liep tegen een probleem aan met de S-gaskabels die een kortere "vrije" lengte hadden in vergelijking met de N-gaskabels. Dit betekende dat de S-gaskabels mijn vlinders een beetje open hielden, dus het stationair toerental was 3000 tpm. Uiteindelijk heb ik de S-gasklep verkleind om de vlinders helemaal te sluiten, en mijn duwkabel is niet aangesloten.

Ook hebben ze een wijziging aangebracht in de stekker van de rechterhand-schakelaars van '04 naar '05, van een 8-pins connector naar een 10-pins connector, om de koplamp ingeschakeld te houden tijdens het opstarten (ik denk dat ik dat goed heb).

Ik heb 6,5" van mijn Leo Vince afgehakt en een paar Chinese shorty hendels besteld. Ik ben er blijkbaar helemaal voor om onderdelen korter te maken...
Image
Is daar een handleiding voor? Ik wil de originele uitlaatdemper inkorten en moet hem daarbij opnieuw dempen...

Snelle STV-verwijdering. Ik ben van plan om uiteindelijk een volledige boring en reiniging van het gasklephuis te doen, net als wie het ook net heeft gedaan.
Ik zou een TRE doen terwijl de tank omhoog stond, maar ik heb de weerstanden hier niet meer die ik dacht te hebben.

Ik ben van plan om uiteindelijk een volledige boring en reiniging van het gasklephuis te doen, net als wie het ook net heeft gedaan.
Ik zou een TRE doen terwijl de tank omhoog stond, maar ik heb de weerstanden hier niet meer die ik dacht te hebben.
LOL! Ja, wie was die gast. ;D

Ook heb ik mijn eigen versie van de TRE gemaakt zonder weerstanden te kopen....

Ik heb de kleine weerstanden (gele stippen) voor de 1e, 2e en 3e versnelling kapot gemaakt en ze vervolgens allemaal overbrugd naar het 5e versnellingscontact.

Image
[/URL][/IMG]

14,501 - 14,520 of 15,883 Posts