Zet de STV-positiesensor zo in dat deze eerder opengaat. Trouwens, de K7+-sensor leest 1,08 - 5,05 k-Ohm over het zwarte en gele circuit. Door de gesloten waarde zo dicht mogelijk in te stellen op de 1,12 k-Ohm die in het boek wordt aanbevolen voor de belangrijkste TPS, werd 5,08 verkregen bij volledig open. Dat is toevallig de waarde van het open (referentie?) circuit bij het testen van de zwarte en rode draden. De motorfiets start en draait stationair goed, dus ik noem het een overwinning. Ter referentie: de oorspronkelijke waarden waren 1,62 - 5,58 k-Ohm en de kleppen staan na de startsequentie op 2,13 k-Ohm.
Vervolgens heb ik de synchroonstelling van mijn belangrijkste gasklepvlinders mechanisch gecontroleerd. Man, wat stonden ze verkeerd! Geen wonder dat ik zo'n slechte motortrillingen heb gehad. Dus ik heb ze mechanisch gesynchroniseerd en zal vervolgens met de luchtschroeven knoeien om ze zoveel mogelijk gelijk te trekken zonder de ISC-klep te kunnen vergrendelen.
Ik ontdekte dat je de uitgangsbuizen niet zomaar kunt loskoppelen en de helft van de slangopening kunt afplakken. Dat experiment mislukte met een stationair toerental van 2.500 tpm. Er is dus duidelijk veel restrictie die door de ISC gaat.
EDIT: Ik denk dat ik het heb gekraakt. Ik heb een pagina uit het FJR-boek gehaald en de luchtschroeven gereset. Ik heb ze helemaal ingedraaid, de positie met een stift gemarkeerd en ze beide 1,5 slag uitgedraaid. Vervolgens heb ik de gasklepvlinders in evenwicht gebracht met de motor op snelheid, in dit geval ~3.500 tpm. Ten slotte heb ik met de luchtschroef op het achterste gasklephuis alleen de balans bij stationair toerental ingesteld. Het draaien van de achterschroef had tegengestelde effecten tussen de gasklephuizen. De waarde achterin daalde, terwijl de voorkant omhoog kwam, en vice versa.
De resultaten waren minder trillingen bij stationair toerental, zoals waargenomen in de spiegels en handgrepen. Ook was cruisen van 3.000-5.000 tpm boterzacht, met merkbare trillingen die net boven de 5.000 begonnen.
Ik zal alles opnieuw doen om de sweet spot van 4.500-6.000 tpm te krijgen als ik kan. Dan zou mijn normale gebruik op de snelweg mooi en soepel moeten zijn.